Employer branding

De juiste kandidaten aan trekken en behouden doormiddel van een sterk werkgevers merk.

Employer branding in het kort

Employer branding is het proces waarbij werkgevers zichzelf neerzetten als aantrekkelijke werkgevers om talent aan te trekken, te behouden en te motiveren. Dit wordt bereikt door het creëren van een positieve reputatie op basis van de organisatiecultuur, waarden en werkomgeving.

Wat biedt Matchtool?

5 voordelen van employer branding

1. Meer sollicitanten

Werkzoekenden zijn eerder geneigd om te solliciteren bij organisaties met een positieve reputatie en die bekend staan vanwege een goede werkomgeving en arbeidsvoorwaarden. 

2. Betere sollicitanten

Organisaties met een sterk employer brand weten wie ze zijn, waar ze voor staan en positioneren zichzelf ook zo in de arbeidsmarkt. Hierdoor is het makkelijker om sollicitanten aan te trekken die goed passen bij de cultuur in een organisatie. 

3. Lager verloop

Employer branding gaat ook om het zijn van een goede werkgever voor je huidige medewerkers. Hierdoor zijn ze minder snel geneigd om de organisatie te verlaten. 

4. Trotse en betrokken medewerkers

Medewerkers die trots zijn op de organisatie waar ze werken, zijn betrokken en gemotiveerd om goed te presteren. 

5. Lagere wervingskosten

Een sterk werkgeversmerk maakt dat je huidige medewerkers bij je willen blijven en dat het aantrekken van talent soepeler verloopt. Hierdoor bespaar je als organisatie op de kosten van het werven en inwerken van nieuwe medewerkers. 

Contact opnemen

Benieuwd naar wat Matchtool voor jou kan betekenen?


Jeroen van Loo

Co-Founder

Left Menu Icon